آموزش استخراج بیت کوین و راه های ان ~ MINING
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آموزش استخراج بیت کوین و راه های ان ~ MINING
نوشته شده در دو شنبه 9 مهر 1397
بازدید : 6329
نویسنده : MR MINER

همه چیز در مورد استخراج بیت کوین

 

استخراج بیت کوین واقعا به چه معناست؟ حدود 9 سال قبل «ساتوشی ناکاموتو» نخستین ارز رمزپایه غیر متمرکز جهان به نام بیت کوین را معرفی کرد. بررسی ها حاکی از آن است که وی تقریباً 1 میلیون بیت کوین دارد که هم اکنون نزدیک به 5 میلیارد دلار آمریکا می ارزد.

ارزش بیت کوین طی چند ماه اخیر به یک باره اوج گرفت . اواخر ماه قبل بود که با رقم خیره کننده 4000 دلار به ازای هر بیت کوین مواجه شدیم؛ و چند روز پیش هم شاهد عبور این ارز دیجیتال از مرز 6900 دلار بودیم.با توجه به افزایش چشمگیر قیمت این ارز دیجیتال طی چند ماه اخیر، شاید شما هم به فکر سرمایه گذاری در این حوزه و مهم تر از آن، استخراج بیت کوین افتاده باشید. 


استخراج بیت کوین به چه معنی است؟

استخراج بیت کوین قانونی است و با هش SHA256 انجام می شود تا نقل و انتقالات بیت کوین را تایید اعتبار کرده و امنیت لازم را برای دفتر حساب عمومی شبکه بیت کوین فراهم آورد. سرعت استخراج بیت کوین با هش بر ثانیه اندازه گیری می شود.

شبکه بیت کوین این تلاش استخراج کنندگان را که قدرت محاسباتی مورد نیاز را تامین کرده اند، با دادن بیت کوین به ایشان جبران می کند. این پاداش به شکل بیت کوین های تازه صادر شده و نیز اجرت نقل و انتقالات پرداخت می شود. هرچه قدرت محاسباتی بیشتری داشته باشید، سهم شما از پاداش هم بیشتر می شود.

از سال ۲۰۰۹ تاکنون، تعداد بیت‌کوین‌های به‌دست‌آمده اوج گرفت. در ابتدا ماینینگ یا استخراج آن ساده بود اما هرچه به ۲۱ میلیون بیت‌کوین نزدیک‌تر شویم، سخت‌تر می‌شود. پیش بینی شده است با توجه به نرخ کاهش کنونی، آخرین بیت‌کوین در سال ۲۱۴۰ به دست خواهد آمد.

راه های رسیدن به استخراج بیت کوین

سه روش اصلی برای رسیدن به بیت‌کوین وجود دارد:

  • خرید بیت کوین 
  • پذیرش آنها در قبال کالا و خدمات 
  • ماین کردن بیت‌کوین‌های جدید 
  • جذب بیت کوین از سرمایه گذاران

«ماینینگ» یا استخراج ، در واقع به مفهوم کشف بیت‌کوین‌های جدید است . به طور مثال اگر مثلا بنده قصد داشته باشم با استفاده از بیت‌کوین یک خودرو از شرکت خودروساز بخرم، برای اینکه شرکت خودرو ساز مطمئن شود بیت‌کوینش واقعی است، ماینرها شروع به تایید این معامله می‌کنند.

البته فقط این یک معامله نیست که دیگران باید آن را تایید کنند، تعدادشان خیلی زیاد است. همه معاملات اصطلاحا در جعبه‌ای به نام «زنجیره بلوک» قرار داده شده و روی آن قفل زده می‌شود.ماینرها با استفاده از نرم‌افزار به دنبال کلید باز کردن این جعبه می‌گردند.وقتی کامپیوترشان کلید را پیدا کرد، جعبه باز و معامله تایید می‌شود. برای یافتن این کلید جدید، ماینر ۲۵ بیت‌کوین جدید پاداشمی‌گیرد.

Blockchain می گوید :

در حال حاضر برای یافتن هر کلید جدید نیاز به ۱۷۸۹۵۴۶۹۵۱٫۰۵ بار تلاش است.

با وجود نیاز به این همه تلاش، اکنون تقریبا هر ۱۰ دقیقه ۲۵ بیت‌کوین پاداش داده می‌شود. در سال ۲۰۱۷ تعداد بیت‌کوین‌های پاداش به ۱۲/۵ عدد خواهد رسید.

آیا همه می توانند بیت کوین استخراج کنند؟ 


آیا همه می توانند بیت کوین استخراج کنند؟ 

استخراج بیت کوین می تواند بسیار سودآور باشد به شرطی که برق ارزان و سخت افزار مناسب این کار را داشته باشید. باید توجه داشت که استخراج بیت کوین به دلیل افزایش ارزش روزافزون اون تبدیل به امری کاملا رقابتی شده است. کشور چین به دلیل برخورداری از برق ارزان تر اکثر استخراج بیت کوین جهان را در اختیار دارد.

برای شروع به استخراج باید اول سخت افزار استخراج بیت کوین داشته باشید. دراوایل شروع بکار بیت کوین ، می شد با سی پی یوی کامپیوتر (CPU Mining) خودتان یا بایک کارت پردازشگر ویدئوی (GPU Mining) سرعت بالا ، بیت کوین استخراج کرد. اما امروزه این دیگر ممکن نیست. چیپ‌های ASIC مخصوص بیت کوین قدرت اجرای صدبرابر بیشتر از سیستم های قدیمی تر را دارند و در صنعت استخراج بیت کوین حاکم هستند.

استخراج بیت کوین با دستگاه ضعیف تر باعث می شود هزینه برق شما بیشتر از درآمد حاصل از استخراج باشد. پس مهم است که بیت کوین را با بهترین سخت افزار بیت کوین که مخصوصا برای این منظور ساخته شده، استخراج کنید. چند شرکت مانند Avalon و Antminer سیستم های عالی برای استخراج بیت کوین ارائه می دهند.

استخراج بیت کوین مقرون به صرفه است ؟

با توجه به هزینه های سنگینی که دستگاههای استخراج دارند و البته هزینه های جانبی آن مانند هزینه برق مصرفی ، بروز شدن سخت افزارهای ماینینگ که باعث افت استخراج سخت افزارهای قدیمی تر می شود و همچنین نیاز به تهیه سیستم های فوق العاده قوی با cpu قدرتمند ، شاید در توان هر کسی نباشد ورود به عرصه استخراج بیت کوین 

اما در کنار موارد پیش گفته ، امروزه بسیاری از افراد از خدمات ارائه دهندگان استخراج ابری بیت کوین استفاده میکنند.در استخراج ابری، شما می توانید بخشی از سخت افزار شرکت های بزرگ را برای عملیات استخراج اجاره کنید. با این کار شما فقط به یک کامپیوتر ساده برای ارتباطات و یک کیف پول نیاز خواهید داشت.



  • مزایای استخراج ابری

             بدون نیاز به مکان
             بدون هزینه برق اضافی
             بدون نیاز به تجهیزات
             مشکلات خنک کردن تجهیزات وجود ندارد
             به تامین و تنظیم کنندگان تجهیزات نیاز نخواهید داشت

  • معایب استخراج ابری

              به هر سایتی نمی توان اعتماد کرد.

محبوب ترین روش استخراج ابری : اجاره مقداری قدرت هش، بدون داشتن یک کامپیوتر فیزیکی یا مجازی شخصی و اختصاصی. 

برای نمونه دو سرویس در ذیل از  از قوی ترین خدمات دهندگان استخراج ابری را معرفی میکنم .

1- hashflare : این سایت قدرت هش مورد نیاز برای ارز های بیت کوین، اتریوم، دش و زدکش را در اختیار شما قرارخواهد داد.

 



:: موضوعات مرتبط: ارز دیجیتال , بیت کوین رایگان , ,
:: برچسب‌ها: استخراج بیت کوین , اموزش استخراج , همه چیز در مورد استخراج بیت کوین , بیت کوین رایگان , معرفی سایت استخراج بیت کوین , سایت معتبر استخراج بیت کوین , مستر بیت کوین , MRBITCOIN , mrbitcoin , mr bitcoin , freebtc ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: